Registriraj se
Prijava
Dobrodošli na EZOTERA
četrtek, oktober 19 2017 @ 11:34 PM UTC
Pošlji članek prijatelju po e-pošti Za tisk prijazna stran

VESAK PRAZNIK LUČI IN ČLOVEŠTVA

VESAK - POLNA LUNA V MAJU - 20 maj 2016

 

 

 

Vesak predstavlja najmočnejšo točko prihoda duhovnih energij na Zemljo. Je najpomembnejši čas v letu. V tem času meditirajo različne duhovne skupine po celem svetu, zato so v tem času prisotne najvišje energije svetlobe.


Vesak je velik duhovni praznik v obdobju polne lune v biku. Takrat se energije načrta za obdobje enega leta prelijejo v center modrosti in ljubezni na našem planetu. Rečeno je, da Buda takrat podeli blagoslov celotnemu človeštvu. To predstavlja vitalizacijo za človeštvo in hkrati možnost sodelovanja pri uresničevanju načrta "ljubezni in luči".


Ob tem prazniku nastopajo zelo močne energije, ki nam pomagajo,da hitreje dvignemo svojo zavest in stopimo na pot razsvetljenja.

 Princ Sidarta Gautama je zapustil svojo palačo in iskal odgovore življenja ter razsvetljenje.

Na noč polne lune se je podal v globoko stanje meditacije in dihanja, da bi izgnal vse nižje energije in misli, ki so polne strahu. V tem stanju je uspel dojeti kako premagati trpljenje in kaj je bistvo življenja. Ko je vstal iz tega sedečega položaja, je postal Buda.

Njegovi nauki so kako se odvezati od trpljenja in poiskati mir in ravnovesje. Zato nam bo meditacija ob tem prazniku prinašala ravnovesje ter duhovni mir in razumevanje.

 

 

Vsako leto ob tem prazniku izberemo temo meditacije in tako močno zameditiramo ob prisotnih energijah. Ta praznik se označuje za velik praznik luči in takrat po celotnem svetu meditira ogromno ljudi in še več se jih poziva, da se združijo v meditaciji.

Ta datum pomeni mogočen prihod energij na planet, ki ga podprejo, prav tako pa podprejo naša življenja in zmožnost zavestnega ustvarjanja.


Praznik vesak budisti po vsej Aziji praznujejo v času polne lune v maju.


Ravno zaradi tega in zato, ker gremo skozi edinstveno dobo v Zemeljski zgodovini je tako zelo pomembno, da v tem času meditira čim več ljudi. Tančica med duhovnim in zemeljskim svetom je v tem času najprosojneša.

 Vesak je velik budistični praznik, ki je posvečen Budovemu rojstvu in razsvetljenju. Poimenovan je po oddaljeni dolini, visoko v Himalaji. Tam, pod sveto goro Kailas, se vsako leto na dan polne lune v mesecu maju zberejo romarji. V meditaciji se medsebojno povežejo ter usmerijo svojo zavest h globljim, duhovnim plastem bivanja.

A v zadnjih letih praznik Vesak očitno postaja nekaj mnogo širšega in vse bolj izstopa iz budističnih okvirjev. To je čas, ki so si ga različne skupine po svetu, ne glede na religiozno, ideološko ali filozofsko prepričanje, izbrale za dan skupinskih meditacij. Po ezoteričnih naukih je to namreč obdobje, ko naj bi tudi duhovne globine postale bolj dostopne. T

 

ako Vesak postaja predvsem simbol povezovanja posvetnega ter duhovnega. Simbol dobrega, svetlobe, Luči. Še vedno pa je utemljen v Budovem nauku osvobajanja iz spon ujetosti v materialne dobrine. Buda je o problemu ujetosti v spone čutnih užitkov in materialnega sveta učil pred več kot 2500 leti. A zdi se, da ta ujetost še nikoli ni bila tako močna, kot je ravno v današnjem času. Zato je stik s seboj in z duhovno globino toliko bolj pomemben. Vrača nas namreč v položaj, ko smo sami gospodarji lastnih občutkov in odločitev.


Če vas mika meditacija, se pridružite kakšni od mnogih skupin, ki danes meditirajo. Ali pa si sami vzemite nekaj minut za obrat vase.
Na polno luno v maju (tj. na četrto polno luno po budističnem-kitajskem Novem letu) se praznuje Wesak, Praznik Luči, ko se spominjamo rojstva, Razsvetljenja in odhoda iz tega sveta Gautama Bude pred približno 2500 leti.
*

 

 


Kuthumi je povedal:

 


»Veliko praznovanje Wesak poteka vsako leto. Nikoli ni objavljeno, na kateri fizični lokaciji točno bo to praznovanje. Luč v srcu vodi (od zunaj in od znotraj) vsakega romarja na mesto, kjer poteka to praznovanje.
Družine, nomadi in učenci Gautama Bude iz vseh koncev Azije začnejo marca in aprila potovati na ta festival. Nekateri prehodijo cel kontinent, ne da bi razmišljali o času in trudu za to. Vodeni so le z molitvijo svojih src (brez kompasa ali vodičev), ki usmerja njihove noge k Veliki Luči, ki je edini magnet in vabilo na to praznovanje. Samo dopustiti morajo svojemu srcu, da se zlije z večjim Izžarevanjem Višjega Jaza, ki jih vodi na pravo mesto.«

 


Glavno dogajanje tega praznovanja je v Eteričnem Zatočišču Šambala, kjer se svečano zberejo Vnebovzeti Mojstri, Bude, Bodhisattve in vsa druga Svetlobna Bitja ter pošljejo Blagoslov Luči na človeštvo. Na ta dan se lahko v meditaciji še posebej močno povežemo s srcem Gautama Bude in prejmemo močan zagon za prebujenje svoje lastne Budove Zavesti oziroma Narave.
(’Mojstri in Sedem Žarkov - 2 / RUMENI’, str. 194)
Gautama Buda
»Tudi ti lahko postaneš Buda, ker je samo bistvo Bude v tvojem srcu. To je Budova narava, zmožnost postati Buda. Vse Življenje ima to Budovo bistvo v sebi. To je seme. Lahko ga neguješ in opazuješ, kako raste. Lahko pa ga tudi pustiš spečega. Bolj kot kdajkoli morajo vsi, ki jim je usojeno postati Buda, spoznati svojo Budovo naravo in izpolniti svoj Notranji Klic. Od tega je odvisno preživetje matere Zemlje in vsega čutečega Življenja na njej.«
*

 


V dnevih praznovanja Wesak (še posebej na sam dan in na predvečer tega dne) se bolj usmerimo k Budi v svojem srcu in k Mogočnim Mojstrskim Budam - Gautami in drugim, k vsemu Velikemu Belemu Bratstvu, ki je zbrano v Šambali. Lahko uporabimo naslednje molitve z vso predanostjo in gorečnostjo svojega srca:

 

 

 


JAZ SEM Buda v svojem srcu!
JAZ SEM Razsvetljenje Bude!
JAZ SEM Buda, kjer JAZ SEM!
JAZ SEM Prebujenje Zore in Svetlobe na jutranjem nebu!
JAZ SEM Plamen Alfa in Omege!

 


 


JAZ SEM Mir na Zemlji!
JAZ SEM Tolažnik za vse čuteče Življenje!
JAZ SEM Prijatelj osamljenim!
JAZ SEM Oče tistim, ki so brez očeta!
JAZ SEM Mati tistim, ki so brez matere!
JAZ SEM Brat in Sestra sirotam!
JAZ SEM Hrana in Pijača za lačne in žejne Pravičnosti!
JAZ SEM Ozdravitelj bolnih!
JAZ SEM Vstajenje in Življenje mrtvih!
JAZ SEM Večna Luč, ki razprši temo trpečega sveta!
Svobodno sem prejel in svobodno dajem naprej.
*
V IMENU JAZ SEM, KI SEM,
GAUTAMA BUDE
TER VSEH BUD PRETEKLOSTI, SEDANJOSTI IN PRIHODNOSTI!

Naj Blisk Bude, ki JAZ SEM, prežari čas in prostor zdaj.

 

 

Pošlji članek prijatelju po e-pošti Za tisk prijazna stran

ŠTIRI PLEMENITE RESNICE

Če bi rekli, da je bila filozofija Bude filozofija umikanja, da je zavestno želel uiti, bi bilo to netočno. To bi bila napačna interpretacija.

Kar je Buda zares hotel, je, da se na Zemlji konča človekovo trpljenje
Ko je Buda dosegel najvišje spoznanje, se je vrnil med ljudi in jim prenesel esenco svojega znanja na način, za katerega je ocenil, da je najprimernejši.

Učil je o štirih plemenitih resnicah, te so. resnica o trpljenju, resnica o izvoru trpljenja, resnica o cilju in resnica o poti.

" Nikoli nisem pričakoval, da se mi bo pomen tega izreka tako nazorno razkril. To je lahko samo en primer, kako je Dhamma pravo nasprotje posvetnosti, egocentričnosti in pridobitništva. Buda npr., ni nikoli zaračunal ljudem tega, kar je nudil.

Tu se razkriva ena od dimenzij budizma, ki je nad suhoparnimi "strokovnimi" polemikami, kaj je mišljeno s tem ali onim izrazom v budizmu, ali kaj budizem je in kaj ne.

Prav tu vidim primer, kako je z enim samim aktom zaupanja in dobrote ves intelektualizem in formalizem puščen za seboj.

Temeljna nota, ki preveva vse to, je lepo izražena z izrekom, ki ga je često moč najti na koncu budističnih tekstov:

"SABBE SATTA BHAVANTU SUKHITATTA" ali

"Naj bodo srečna vsa živa bitja".


Kako naj bodo vsi srečni?

S spoznanjem in odstranitvijo vzrokov trpljenja!

To pa je pot Dhamme, ali spoznavanja stvari takih kot so. In če je temu res tako, potem je to res najdragocenejši dar, k preizkusu česar bi želel vsakogar povabiti.
Morda ne bo odveč pojasnilo, da častiti Ajahn Su-medho teh knjig ni napisal, temveč so jih po tonskih posnetkih njegovih govorov ob raznih priložnostih v obdobju dvajsetih let sestavili drugi kot odgovor na želje mnogih, da bi si olajšali razumevanje prakse budizma.
Povzetki zajemajo oba vira, zgoraj imenovanega in vir: Choguyam Trungpa v delu: "Prebujanje za duhovni materializem".

SLIKE IZ GALERIJE

Morchella deliciosa.jpg
Browse Album

STAREJŠI ČLANKI

nedelja 08-Jun


četrtek 05-Jun


torek 03-Jun


torek 06-May


nedelja 04-May


torek 22-Apr


ponedeljek 21-Apr


nedelja 26-Jan


petek 04-Mar


nedelja 20-Feb

SVEŽE NOVOSTI

No New Items