Registriraj se
Prijava
Dobrodošli na EZOTERA
nedelja, december 17 2017 @ 05:41 PM UTC

VESAK PRAZNIK LUČI IN ČLOVEŠTVA

VESAK - POLNA LUNA V MAJU - 20 maj 2016

 

 

 

Vesak predstavlja najmočnejšo točko prihoda duhovnih energij na Zemljo. Je najpomembnejši čas v letu. V tem času meditirajo različne duhovne skupine po celem svetu, zato so v tem času prisotne najvišje energije svetlobe.


Vesak je velik duhovni praznik v obdobju polne lune v biku. Takrat se energije načrta za obdobje enega leta prelijejo v center modrosti in ljubezni na našem planetu. Rečeno je, da Buda takrat podeli blagoslov celotnemu človeštvu. To predstavlja vitalizacijo za človeštvo in hkrati možnost sodelovanja pri uresničevanju načrta "ljubezni in luči".


Ob tem prazniku nastopajo zelo močne energije, ki nam pomagajo,da hitreje dvignemo svojo zavest in stopimo na pot razsvetljenja.

 Princ Sidarta Gautama je zapustil svojo palačo in iskal odgovore življenja ter razsvetljenje.

Na noč polne lune se je podal v globoko stanje meditacije in dihanja, da bi izgnal vse nižje energije in misli, ki so polne strahu. V tem stanju je uspel dojeti kako premagati trpljenje in kaj je bistvo življenja. Ko je vstal iz tega sedečega položaja, je postal Buda.

Njegovi nauki so kako se odvezati od trpljenja in poiskati mir in ravnovesje. Zato nam bo meditacija ob tem prazniku prinašala ravnovesje ter duhovni mir in razumevanje.

 

 

Vsako leto ob tem prazniku izberemo temo meditacije in tako močno zameditiramo ob prisotnih energijah. Ta praznik se označuje za velik praznik luči in takrat po celotnem svetu meditira ogromno ljudi in še več se jih poziva, da se združijo v meditaciji.

Ta datum pomeni mogočen prihod energij na planet, ki ga podprejo, prav tako pa podprejo naša življenja in zmožnost zavestnega ustvarjanja.


Praznik vesak budisti po vsej Aziji praznujejo v času polne lune v maju.


Ravno zaradi tega in zato, ker gremo skozi edinstveno dobo v Zemeljski zgodovini je tako zelo pomembno, da v tem času meditira čim več ljudi. Tančica med duhovnim in zemeljskim svetom je v tem času najprosojneša.

 Vesak je velik budistični praznik, ki je posvečen Budovemu rojstvu in razsvetljenju. Poimenovan je po oddaljeni dolini, visoko v Himalaji. Tam, pod sveto goro Kailas, se vsako leto na dan polne lune v mesecu maju zberejo romarji. V meditaciji se medsebojno povežejo ter usmerijo svojo zavest h globljim, duhovnim plastem bivanja.

A v zadnjih letih praznik Vesak očitno postaja nekaj mnogo širšega in vse bolj izstopa iz budističnih okvirjev. To je čas, ki so si ga različne skupine po svetu, ne glede na religiozno, ideološko ali filozofsko prepričanje, izbrale za dan skupinskih meditacij. Po ezoteričnih naukih je to namreč obdobje, ko naj bi tudi duhovne globine postale bolj dostopne. T

 

ako Vesak postaja predvsem simbol povezovanja posvetnega ter duhovnega. Simbol dobrega, svetlobe, Luči. Še vedno pa je utemljen v Budovem nauku osvobajanja iz spon ujetosti v materialne dobrine. Buda je o problemu ujetosti v spone čutnih užitkov in materialnega sveta učil pred več kot 2500 leti. A zdi se, da ta ujetost še nikoli ni bila tako močna, kot je ravno v današnjem času. Zato je stik s seboj in z duhovno globino toliko bolj pomemben. Vrača nas namreč v položaj, ko smo sami gospodarji lastnih občutkov in odločitev.


Če vas mika meditacija, se pridružite kakšni od mnogih skupin, ki danes meditirajo. Ali pa si sami vzemite nekaj minut za obrat vase.
Na polno luno v maju (tj. na četrto polno luno po budističnem-kitajskem Novem letu) se praznuje Wesak, Praznik Luči, ko se spominjamo rojstva, Razsvetljenja in odhoda iz tega sveta Gautama Bude pred približno 2500 leti.
*

 

 


Kuthumi je povedal:

 


»Veliko praznovanje Wesak poteka vsako leto. Nikoli ni objavljeno, na kateri fizični lokaciji točno bo to praznovanje. Luč v srcu vodi (od zunaj in od znotraj) vsakega romarja na mesto, kjer poteka to praznovanje.
Družine, nomadi in učenci Gautama Bude iz vseh koncev Azije začnejo marca in aprila potovati na ta festival. Nekateri prehodijo cel kontinent, ne da bi razmišljali o času in trudu za to. Vodeni so le z molitvijo svojih src (brez kompasa ali vodičev), ki usmerja njihove noge k Veliki Luči, ki je edini magnet in vabilo na to praznovanje. Samo dopustiti morajo svojemu srcu, da se zlije z večjim Izžarevanjem Višjega Jaza, ki jih vodi na pravo mesto.«

 


Glavno dogajanje tega praznovanja je v Eteričnem Zatočišču Šambala, kjer se svečano zberejo Vnebovzeti Mojstri, Bude, Bodhisattve in vsa druga Svetlobna Bitja ter pošljejo Blagoslov Luči na človeštvo. Na ta dan se lahko v meditaciji še posebej močno povežemo s srcem Gautama Bude in prejmemo močan zagon za prebujenje svoje lastne Budove Zavesti oziroma Narave.
(’Mojstri in Sedem Žarkov - 2 / RUMENI’, str. 194)
Gautama Buda
»Tudi ti lahko postaneš Buda, ker je samo bistvo Bude v tvojem srcu. To je Budova narava, zmožnost postati Buda. Vse Življenje ima to Budovo bistvo v sebi. To je seme. Lahko ga neguješ in opazuješ, kako raste. Lahko pa ga tudi pustiš spečega. Bolj kot kdajkoli morajo vsi, ki jim je usojeno postati Buda, spoznati svojo Budovo naravo in izpolniti svoj Notranji Klic. Od tega je odvisno preživetje matere Zemlje in vsega čutečega Življenja na njej.«
*

 


V dnevih praznovanja Wesak (še posebej na sam dan in na predvečer tega dne) se bolj usmerimo k Budi v svojem srcu in k Mogočnim Mojstrskim Budam - Gautami in drugim, k vsemu Velikemu Belemu Bratstvu, ki je zbrano v Šambali. Lahko uporabimo naslednje molitve z vso predanostjo in gorečnostjo svojega srca:

 

 

 


JAZ SEM Buda v svojem srcu!
JAZ SEM Razsvetljenje Bude!
JAZ SEM Buda, kjer JAZ SEM!
JAZ SEM Prebujenje Zore in Svetlobe na jutranjem nebu!
JAZ SEM Plamen Alfa in Omege!

 


 


JAZ SEM Mir na Zemlji!
JAZ SEM Tolažnik za vse čuteče Življenje!
JAZ SEM Prijatelj osamljenim!
JAZ SEM Oče tistim, ki so brez očeta!
JAZ SEM Mati tistim, ki so brez matere!
JAZ SEM Brat in Sestra sirotam!
JAZ SEM Hrana in Pijača za lačne in žejne Pravičnosti!
JAZ SEM Ozdravitelj bolnih!
JAZ SEM Vstajenje in Življenje mrtvih!
JAZ SEM Večna Luč, ki razprši temo trpečega sveta!
Svobodno sem prejel in svobodno dajem naprej.
*
V IMENU JAZ SEM, KI SEM,
GAUTAMA BUDE
TER VSEH BUD PRETEKLOSTI, SEDANJOSTI IN PRIHODNOSTI!

Naj Blisk Bude, ki JAZ SEM, prežari čas in prostor zdaj.

 

 


V knjigi The Dalai Lama: My Tibet avtor Galen Rowell pravi, da ljudje v karavanah prihajajo k piramidasto oblikovani gori Kailaš že od davnih časov, da bi se na kolenih poklonili na njeni sveti zemlji.

 

Verjamejo: če se bo njihovo telo dotaknilo vsakega centimetra svete poti okrog gore, bo to očistilo njihovo karmo in jim prineslo razsvetljenje. Iz vse Azije prihajajo tako religiozni kot nereligiozni.

 

 


Lame iz zelo spoštovane sekte rdečih klobukov je v Falzonovem filmu mogoče videti s tako dolgimi trobentami, da jih morajo nasloniti na ramena drugega meniha, če hočejo nanje igrati. Potovanje do svetega mesta je izziv že samo po sebi.

 

Gora Kailaš - Kangrinpoče po tibetansko - in sveto jezero Manasarovar, kjer se romarji simbolično umijejo, preden stopijo na sveto pot, sta za budiste princip matere in očeta, ki predstavljata sredstva za dosego razsvetljenja. Praznik vesak budisti po vsej Aziji praznujejo v času polne lune v maju. Vendar pa točna lokacija tega globoko duhovnega dogodka v zahodnem Tibetu še ni bila dognana.


Alice A. Bailey in C. W. Leadbeater opisujeta, da praznik poteka v dolini v obliki vratu steklenice, ki je pokrita z grobo travo in obdana z gorami, pokritimi z drevesi, na severni strani Himalaje, približno 650 km zahodno od Lhase. Leadbeater je omenil tudi bližnje jezero, kjer se romarji umijejo, preden stopijo v dolino.


Ob tem svetem dogodku v Tibetu Buda preda energijo iz Šambale Zemlji. Med obredom, ki traja približno pol ure in je na Zahodu poznan pod imenom vesak, na Vzhodu pa kot Sakadava, se skupina velikih bitij, Poznavalcev rase, zbere na severovzhodnem koncu doline pred ploščato skalo, na kateri počiva z vodo napolnjena kristalna čaša.

 

Tri vodje oddelkov Hierarhije - Manu, Kristus Maitreja in Mahačohan - in Mojstri sedmih žarkov se med petjem starodavnih verzov v jeziku pali premikajo s simboličnimi kretnjami.

 

 

Na vrhuncu obreda Mojstri in njihovi učenci, razvrščeni v skupino, oblikujejo peterokrako zvezdo z Maitrejo, ki stoji na vrhu, in je obrnjen proti oltarnemu kamnu. V trenutku, ko nastopi polna luna, se pojavi Buda v obleki žafranaste barve in sedi s prekrižanimi nogami. Najprej se pojavi kot majhna pika na nebu. Leadbeater nato opisuje Budo, ki polagoma postane velikanska postava s sijočo auro, iz katere izžarevajo ultramarinsko modra, nato zlato rumena, temno rdeča, bleščeče sivo bela in škrlatna barva z briljantnimi zelenimi in vijoličastimi žarki, ki izhajajo iz tega področja luči.

 

 

Te barve so v prastarih budističnih tekstih opisane kot Budova aura.

 

To bleščeče bitje lebdi nad kristalno čašo in nad tremi velikimi gospodi. Takrat Maitreja intonira mantro, ki se uporablja samo ob tem prazniku.
To je ključni dogodek duhovne vitalizacije človeštva - energije iz Šambale, ki se prevajajo prek Bude, sprejme Maitreja kot predstavnik človeštva. Maitreja nato vzdigne in blagoslovi vodo, medtem ko udeleženci obreda pridejo drug za drugim bliže in v požirkih pijejo vodo. Romarji, ki prihajajo tudi iz srednje Azije, prinesejo svoje steklenice za vodo, da bi sodelovali pri tem blagoslovu. Obred se konča, ko Buda dvigne desnico v blagoslov, nato pa se počasi umakne in kmalu je videti le še kot majhna pika na nebu.


Tega obreda se živo spominjajo nekateri ljudje, ki so mu bili priča v sanjah. Pristnost teh doživetij je opisala Alice Bailey, ki je v presledku sedmih let o tem sanjala dvakrat.

 

 


Baileyeva v Esoteric Psychology II navaja, da je združen napor učencev pri duhovni pripravi - pred vesakom in po njem - največjega pomena. Videti je, da je to velja še posebej zdaj, ko vstopamo v novo tisočletje. Globalno gibanje k bratstvu, pravičnosti in svetovnemu miru je zelo močno in priložnost, ki jo predstavlja vesak, je izredna.

 

To je tako, kot da bi bila avtocesta luči dostopna za velik izliv energije iz Šambale.

 


Vsakdo od nas lahko v načrtu sodeluje tako, da v meditaciji pripravlja sebe kot prenosnika novih energij, ki so predane prek Velikih avatarjev:

Duha miru in Avatarja sinteze. Alice Bailey predlaga, da bi morali biti takrat služiteljsko naravnani in predani temu, kar bo duša razodela in kar nas bo naredilo koristne za načrt. Baileyeva tudi predlaga, da bi se morali učenci notranje pripraviti vsaj dva dni pred tem izrednim dogodkom in dva dni po njem. Na dan polne lune bi morali "pozornost stalno držati v luči".


Mojstri in "Učitelj angelov in ljudi" pričakujejo učence ne glede na njihovo razumevanje, če so se le pripravljeni žrtvovati za pomoč človeštvu in prek vsega leta igrati svojo vlogo v ustvarjanju velikega bazena energije za dobro vsega sveta. Uporaba Velike invokacije, ki je bila leta 1945 predana človeštvu prek Alice Bailey, invocira te višje energije najmočneje v skupinski obliki, predvsem pri transmisijski meditaciji, in je pri tem procesu izjemno koristna.

 

 

Trackback

Trackback URL for this entry: http://www.compat.org/trackback.php/20150505021339528

No trackback comments for this entry.

0 komentarjev.

SLIKE IZ GALERIJE

STAREJŠI ČLANKI

nedelja 08-Jun


četrtek 05-Jun


torek 03-Jun


torek 06-May


nedelja 04-May


torek 22-Apr


ponedeljek 21-Apr


nedelja 26-Jan


petek 04-Mar


nedelja 20-Feb

SVEŽE NOVOSTI

No New Items